Rondleiding door eendenkooi Breukeleveen

Tienhoven

Startpunt: ingang van de eendenkooi
Tienhovense Plassen, hek Kanaaldijk
3612 BR Tienhoven
Plan je route

Reserveer nu je gratis tickets!

In het prachtige polderlandschap tussen Tienhoven en Hollandse Rading ligt de ruim 200 jaar oude eendenkooi Breukeleveen. De vrijwilligers van Natuurmonumenten geven hier zomers elk laatste weekend van de maand én op feestdagen tussen 12.00 en 16.00 uur korte rondleidingen. Leer hoe vroeger de eenden werden gevangen met de ingenieuze vanginstallatie, neem een kijkje in het authentieke kooikershuisje en struin door het kooibos.

Praktische informatie
De rondleidingen zijn gratis, maar een bijdrage aan de restauratie van de kooi is bijzonder welkom. Het startpunt is de eendenkooi, halverwege de Kanaaldijk. Let op: bij regenachtig weer zijn er geen rondleidingen.

Typisch Hollands laagveengebied
Niet alleen eendenkooi Breukeleveen is een b…

Praktische informatie

Typisch Hollands laagveengebied
Niet alleen eendenkooi Breukeleveen is een bezoek waard. De Tienhovense Plassen is een typisch Hollands laagveengebied, maar uniek in Europa. De vrijwillige boswachters van Natuurmonumenten kunnen je meer vertellen over de ontstaansgeschiedenis van het gebied en over alles wat hier groeit, bloeit, kruipt en vliegt.

Groepsexcursie
Zoek je nog een leuke invulling voor een bedrijfsuitje of familiebijeenkomst? Regel dan een groepsexcursie door eendenkooi Breukeleveen via boswachter Niels Schouten, n.schouten@natuurmonumenten.nl of 06 - 542 952 04.

Toegankelijkheid
De eendenkooi is helaas niet geschikt voor rolstoelen.
Draag stevige en dichte schoenen.
Let op: er is een risico op teken, draag bij voorkeur een lange broek.

• Zaterdag 27 april 2024 12.30 - 15.30 uur
  • Zondag 28 april 2024 12.30 - 15.30 uur